Translate

tisdag 31 december 2013

Uppe i vaggan igen

Vi hissade upp karossen i vaggan igår. Viktor var kranförare.









Det är en del småjobb som måste ske med karossen snurrbar. Bland annat en del lagningar på vänster A-stolpe.





















Det är också ett lämpligt tillfälle att rikta taket. Det är jäkligt buckligt faktiskt. Ojämnheter inringade med penna.











Jag började grovrikta med hjälp av träklubba. Det kan vara svårt att se var höjder och dalar finns utan släpljus. Så jag riggade upp en lämplig lampa som hjälp. Efter en dryg halvtimme hade jag fått till det mesta. Det var enklare än jag först trodde att justera taket. Jag undvek stålhammare och mothåll för att inte riskera att takplåten smids ut.

Nästa pass ska jag dra av färgen och finjustera. Det är dessutom en del tenn i framkant som skall bort och tennas om.

1 kommentar:

  1. Grattis till ett fantastiskt utfört jobb under en intensiv julkalender månad!
    Gott Nytt 2014!
    Undrar hur lång du hunnit så här dags om ett år...

    SvaraRadera