Translate

måndag 16 december 2013

Kylarens sidoplåtar - fortsättning

Så var det dags att fortsätta med höger sidoplåt. Med pappmallen som referens kunde jag forma till en ny överdel med krymp- och sträckverktyget.























Det ska bli en snygg midja som lämnar utrymme för motorhuvens ram i ytterkanten.



Med en kartongbit bakom ser ni konturerna bättre. jag får slipa av lite material där de bägge bitarna möts samt addera två plåtkilar.





När allt är fixerat punktar jag ihop. Sedan slipar jag bort den första undre punkten och lossar den från karossen. 












Sedan klipper jag ut två kilar som svetsas på plats.













Då börjar det bli en homogen enhet...











Inpassad och klar att svetsa fast!

Sen är det full fart med en likadan på vänster sida. Det går ju som vanligt jättefort eftersom jag bara gör en spegelvänd.

Jag känner mig lite smånöjd med den här biten. Det blev flyt i linjerna!

Sen får vi se om jag gör avslutningsplåtar ovanpå likt X1. Jag har inte bestämt mig ännu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar