Translate

söndag 22 december 2013

Inpassning av motorhuv - second time around

Som sagt, den är lättare att justera efter viktminskningen. Jag har bantat den ytterligare 400gr idag, men jag fick punkta fast plåtflikarna på ett par ställen där de lossat.

 En bonus har varit att krysset har kunnat finriktas bakifrån. Bengts rörbockningsmaskin gjorde pressmärken på krysset och dessa defekter kunde jag rikta med hammare och mothåll idag. Men jag var tvungen att modifiera en planhammare till smalt anslag med vinkelslipen får att komma ned i spåren.

Huvlåset har fått ytterligare en justering och jag har riktat huven där det behövdes.

Nu är det lite epoxiprimer som fattas innan jag kan återmontera skinnet/ytterplåten.

Det stinker kapskiva i garaget fortfarande...kanske ska ta in en gran och ställa i hörnet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar