Translate

fredag 27 december 2013

Inpassning av frontplåt

Då förflyttar vi oss en halvmeter framåt och börjar jobba med frontens inpassning. Men innan dess så handknackar jag in underkanten på samma sätt som de andra Frua-prototyperna. Den ska vara helt ihopvikt mot centrum och övergå i en mer droppliknande kant under blinkers och mot skärmarnas kant.

Lite hantverksmässigt helt enkelt..










Sen har jag förberett karossen genom att ta bort luftintagets underdel som var till en 1800E ES för att ge plats åt min tidigare tillverkade ersättningsplåt av Frua-utförande. Jag har också börjat modifiera sidoplåtarna i luftintaget.












Jag börjar med att fästa två vinkelprofiler i motorhuven som stöd. Men jag behöver någon form av stöd undertill också, annars hänger den.











Plötsligt inser jag också att det finns flera punkter att bocka av på listan!  Skönt!






Om nån av er är spekulant på den borttagna underdelen till luftintaget är det bara att skrika till. Art nr 686117. Det är NOS plåt, men den har varit monterad på P958-X3, vilket borde höja värdet en hel del. Den har helt enkelt fått lite proveniens......Nää jag skojar bara...Först till kvarn 200 spänn!

Den är till E och ES med kolkanister, men lägger man igen hålet passar den alla årsmodeller..






1 kommentar:

  1. Taget, maila till volvo.p1800telia.com ett kontotnummer +frakt
    Mvh Lars Olsson (medlem 755)

    SvaraRadera