Det blev kort pass i garaget häromkvällen. Jag lyckades åtminstone justera nederkanten av höger framskärm till rätt bredd samt få fast en av passbitarna uppe vid framrutan. Lite kapning, riktning platt och lite, lite krympning efter det.
Nåja...känslan av att det rör på sig framåt finns iallafall där.
http://p1800.jd.free.fr/Historique/histoprototypes.htm
SvaraRaderaEn fransk sida med alla 3 X-bilarna.
Är nog roligare att läsa om man kan franska...
/Thomas
Spännande sida, Men jag hittade ett sakfel... (Med Google translate kan även jag läsa franska)
SvaraRaderaDet står att P958-x3 är försvunnen! Men den är ju här!
//Richard
Jag bjuder på länken till sidan översatt till svenska.
SvaraRaderahttp://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=fr&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fp1800.jd.free.fr%2FHistorique%2Fhistoprototypes.htm
Hm, jag kanske borde informera fransmännen om att P958-X3 inte alls är försvunnen. Dessutom skriva på franska! Jag var fena på det i gymnasiet, men jag är rädd att mina franskakunskaper är mer rostiga än vad X3 nånsin varit...
SvaraRaderaNi som läst Collander/Erikssons eminenta bok om P1800 vet ju förstås att X3 var försvunnen på riktigt under ett antal månader i början på 1960-talet. Men den kom till rätta som tur var.
Jag har mejlat fransmannen bakom websidan en uppdatering om X3
SvaraRadera