Translate

fredag 24 januari 2014

X3 ska ut och åka

Närmare bestämt till blästraren. Jag har beslutat mig för att återigen blästra av chassiet och låta blästraren även sprutförzinka underrede, golv och hjulhus. Metoden är att smält zink sprutas fast på den nyblästrade ytan med speciell utrustning. Skärmar, tak, dörrar och annan mer känslig plåt tål inte detta, men chassie, golv, hjulhus mm går att behandla. Det blir en rätt sträv yta som man får grunda ett antal varv med mellanslipning sen.









Jag gjorde faktiskt samma sak när jag renoverade min senaste P1800 -61. Bilden visar när den precis kommit tillbaka till mitt dåvarande garage. De vita ytorna är sprutzinkade och de mörkgrå obehandlade.

Är det nån som klarar av att identifiera kompisens bilar bakom min P1800 på bilden? Den ena är lätt, men den andra är lite svårare.

2 kommentarer:

  1. Suddig bild men Porsche och Delorean ? MVH///C311

    SvaraRadera
  2. Imponerad att du tog Delorean så snabbt!! Porschen är en 912

    SvaraRadera