Translate

torsdag 9 januari 2014

Nya fästen för stänkplåtar

Som sagt...bort med dom gamla!  Ungefärlig position av stänkplåtarnas fästen enligt röd penna.







Positionen mot övre balken är korrekt måttmässigt, men annars har det en del övrigt att önska.











Jag spar en bit av den övre delen och knäcker en ny profil i kantviken till resten. Krymp- och sträckverktygen går varma för att få till kurvigheten mot torpedsidornas pressningar.










Men till slut har jag fått dit nytt fäste på karossens vänstra sida med samma dragning och mått som de övriga prototyperna.












Hinner börja med andra sidan innan det är dags att lägga av för kvällen.

Jag tror jag ska låna Mickes P1800 stänkplåtar och använda dom som mall för formen mot skärmen när jag ska göra dessa till X3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar