Translate

måndag 20 januari 2014

Genomföringar för vindrutetorkare

Trogna läsare kommer nog ihåg att jag och Bengt tidigare tillverkat två små nedsänkningar för torkarna.




Men vi beslöt oss för att det nog var smartare att svetsa i dom efter att plåten framför vindrutan var fastsvetsad och i och med det mer formstabil.

...och nu är den ju redo för dessa små rackare.











Jag har lagt på den gamla plåten framför för att visa principen hur dom ska sitta.


Jag gör en liten pappersmall, ritar upp med penna och startar upp den luftdrivna roterande filen för att fräsa ut en öppning i plåten.






Jag provar in nedsänkningen flera gånger för att inte riskera för stort hål. Dessutom måste jag hålla koll på cc måttet för torkaraxlarna. Där finns ingen justering.












Till slut känns positionen bra och jag punktar fast.











Båda på plats! Torkarna provas och måtten stämmer också.  Kvarstår lite mer svetsning, slipning och riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar