Translate

måndag 20 januari 2014

Korsvis svetsning

Lite justeringar på vänster sida av plåten framför vindrutan krävdes. Den nytillverkade plåten var inte tillräckligt insvängd för att linjera med vindrutan.

Jag började med två snitt med kapen....det skulle bli ett tredje visade det sig.




Det märkliga är att vi gjort plåten EXAKT enligt den gamla som jag själv skurit loss från bilen. Jag är lite förbryllad....men som vanligt är det bara att bita ihop och justera.

Jag får härmed tillfälle att testa den stora heltäckande kromsargen till vindrutan.

Observanta läsare ser direkt att jag borde bloggat detta före vindrutetorkarnas nedfällningar. ;-)

Kromsargen har små gängade hylsor/mutterstycken som passar i de små rörstumparna i karossen. Så inpassningen är mycket enkel. Lite tejp håller den tillfälligt på plats










Hur ser det då ut i vänsterkanten?

- Inte helt bra!  Det blir ytterligare ett snitt med kapen för att svänga in plåten lite till.














Nu börjar det likna nåt!


Det är lite delikat område att svetsa i. Det blir en punkt i taget och jag kollar efter rörelser och smider punkterna med mothåll efterhand lite på känsla.


Klart!  ...eller kanske rättare sagt, så bra jag förmår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar