Translate

söndag 5 januari 2014

Reparationer av A-stolpar fortsätter

Ja, det är som vanligt. När man börjar laga så inser man att omfattningen är större än man först trodde. A-stolparna är ju slutna sektioner till viss del och jag vill ju inte lämna några överraskningar. Efter bortkapning av de rostiga delarna så blästrade jag ur insidan följt av renblåsning och ett par varv zinkspray.
















Insåg sedan efter första svetspunkten vad tunt det var en bit ned...kort sagt lagningen blev ännu större!













Nåja, det är bara att bita ihop.














En bit till att lägga igen.













Nu börjar det likna nåt!











På höger sida var det inte genomrostat efter blästring, men "väldigt" gropigt av gravrost.











Min magkänsla var att det nog blir bäst att byta plåt här också....jag byter en större del och lagar upp med två separata nytillverkade bitar.









Samma procedur - blästring och zinkspray på insidan. Jag maskar med tejp där jag ska svetsa. De maskade ytorna får svetsprimer liksom baksidan av reparationsbitarna.












Följt av en övre sektion efter att den nedre är fastsvetsad.














Klart!












En till aktivitet avbockad ock klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar