Translate

måndag 14 oktober 2013

Stora svetsjobb på fronten

nja.......hehe!  Jag är ironisk nu....





Jag tror jag slagit någon form av rekord i helgen. Jag har genomfört den i särklass minsta reparationen på karossen. Iallafall den minsta reparationen där jag använt en bit plåt ..dvs lägga igen hål med svetstråd räknas inte.  Det är en av skadorna i övre hörnen som behövde repareras efter demonteringen från karossen.







Reparationsbit tillverkad!   ..ja, det var svårt att hålla i den vid finslipning och klippning! Storlek som lillfingernageln.

Jag funderade på att lägga koppar i botten och vräka på migtråd bara och skippa plåtbit, men jag tror det hade slagit sig då av värmen.













På högra sidan blev det en betydligt större bit. Nästan lika stor som en tumnagel faktiskt











Nu är "fel" hål för emblem igenlagda, övre hörnens reparationer klara, stötfångarjärnens öppningar justerade, uttagen i botten för krängningshämmarens bult igenlagda. Är jag klar med fronten nu?





Nej, jag måste naturligtvis borra för de speciella skylthållarna som Frua-bilarna har. Prototyperna har ingen mittensektion för stötfångaren utan skylthållaren sitter på dessa speciella fästen fram. Som tur är så finns fästena kvar på X3. Jag har tillverkat kopior till X1 som saknar dessa.



Sen är det klart att "doppa" fronten i StripAll














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar