Translate

måndag 14 oktober 2013

Motorhuvens gångjärn på plats

Gångjärnen har badat färdigt i StripAll!  Som jag nämnde gjorde jag ett "litet" bad

Min bättre hälft undrade i slutet av förra veckan varför det stod en rostfri kok-kaffepanna uppriggad på ett liggande oljefyllt element under ett av skrivborden i hennes kontor...? - Ingen aning sa ja....måste vara nån av ungarna som har nåt experiment för skolarbetet .....eh

Genomskådad direkt!








Nåja, nu är dom i bättre skick än 1958.












Dags att montera dom på huvramen. Först montage på balken, sen spänns dom fast mot U-profilen för att hamna rakt. Följt av ett par svetspunkter.












Sedan testar jag funktionen. Det går lite trögt, men utan vridningstendenser. Geometrin verkar stämma nu.













Placering i ramen och fastsvetsning med ett par-tre punkter












Följt av att U-profilen kapas bort.












Sedan är det bara att svetsa klart.












Gångjärnen på plats och finslipat. Jag droppade i lite olja och då löper dom riktigt fint.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar