Translate

torsdag 10 oktober 2013

Gångjärnen till motorhuven tar ett bad

Nu är jag klar över hur jag ska svetsa fast gångjärnen på huvens stomme. Jag har kapat till en rak U-profil som stöd för att gångjärnens fästplattor ska linjera och inte orsaka spänningar när huven öppnas och stängs.














Jag kommer att punkta fast fästplattorna på U-profilen först som det är fastspänt med svetstängerna och sedan lägger jag över hela "paketet" på huvramen och svetsar fast i samma position. Sedan slipar jag bort punkterna för U-profilen.







Men det finns lite spår av rost i gångjärnens skrymslen som måste bort först. Jag har förberett ett StripAll "minibad"

Dom får simma omkring där till på lördag tänkte jag.

 Hm, jag borde gjort detta tidigare....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar