Translate

måndag 21 oktober 2013

Huvlåset på rätt plats

Nu har jag gjort färdigt huvlåsfästet även på vänster sida. Allt inpassat och klart med motorhuvens ram och fastsatt med ett par svetspunkter. Men jag vågar inte helsvetsa ännu....man vet aldrig.


Nu sitter huvens bakre del fast med byglarna i huvlåsen och det är möjligt att bestämma exakt position för balken som gångjärnen är skruvade i.












Men först en sista justering av ramen till motorhuven. Jag testar formen mot P958-X1 och det blir en liten sänkning av kryssets centrum innan jag är nöjd och kan gå vidare.
Det är jämfotahopp från lagom höjd som gäller tills det passar! Sen finjusterar jag med träkloss och slägga..



Nästa pass är det dags att måla på svetsprimer på ramen och förbereda för sammansvetsning mot stödplåten...eller mellanramen i plåt som ytterplåten sedan svetsas mot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar