Tro det eller ej, men den är inte lika rostig som bakluckan.
Främre del av stomme där gångjärnen skall sitta är sönderrostad och det ser riktigt illa ut i vansterkanten också.
Men ytterplåten ser okey ut. Det finns ett rosthål 2x2mm som måste svetsas. Samt två små borrade hål i övre vänstra hörnet av någon konstig anledning...Huvmonterad varvräknare..? Näää
Närbild vänster övre hörn |
Nästa steg blir att göra en liknande kryssförstärkning på ovansidan som jag tillverkade för bakluckan. Detta för att den ska hålla formen när jag kapar ur all förstärkning. All förstärkning på insidan kopieras på motsvarande sätt som bakluckans uppbyggnad. Med gammal rostig förstärkning borttaget från ytterplåten tänkte jag lägga den upp och ned och fylla upp med Strip-All för att beta av den sista rosten. De små hålen får jag täta först.
Hovleverantör Stefan |
- Tack, Stefan !
Huvbalk, del av nedre stomme och gångjärnen |
Den grundmålade delen är karossens balk som gångjärnen och huven fästs i vid montering. Denna balk är skruvad på X3, inte fastsvetsad.
Gångjärnen är svetsade på huvstommen och inte skruvade som på en vanlig P1800
Fortsättning följer..
Jag tyckte att mitt objekt var rostigt men detta är mycket värre. Vi uppskattar nog alla att du tog dig an denna utmaning./ Elof
SvaraRadera