Translate

tisdag 19 januari 2016

Signalhorn, bromssköldar och dörrar får mer färg

Först tänkte jag pressa fast nya självjusteringskammar innan sista lackeringen av bromssköldarna, men sen kom jag på att det är smartare att lackera klart först.


Vid ipressningen vill jag lägga kopparpasta under brickorna och då kan jag ju inte lackera efter det momentet.

Så..det blev att tänka om och blanda lite ny halvmatt svart.

....och borde jag inte investera i en egen hydraulpress nu när jag behöver en? hm...


Även dörrarna fick svart färg invändigt när jag ändå var i farten.

Faktum är att all invändig lackering på Frua prototyperna är halvmatt svart.

Bagage, kupéutrymme, motorrum, underrede osv



Det kommer ju att bli lite "overspray" när resten lackas, men det blir helt enligt ursprunget.












Sen blandade jag till lite blank svart och sprutade Bosch signalhornen.


Nu när dom är lackerade och klara är ju chansen mycket större att hitta NOS....

Faktum är att det har dykt upp NOS på Ebay, men 3000kr för ett signalhorn som är lika på PV, Duett och Amazon....!!  Vi får se vad som dyker upp.

Modellen heter Bosch HO/FDG 6/45 eller 6/46
och HO/FDG 6/1 eller 6/5

6volt förstås




Den senare delen av kvällen tillbringades med lite sortering.

Upprinnelsen var att jag började leta efter insexskruvarna mellan växellåda och transmissionskåpa.

Jag hittar bara 3st......Grrrr   Det ska vara 4!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar