Translate

torsdag 28 januari 2016

Gasreglage

Med risk att jag snöar in för mycket på detaljer nu...men jag är lite förbryllad och behöver er hjälp.

Jag har ju inte demonterat X3 själv och ni vet ju vilka problem det brukar innebära vid renoveringar

Det nedre gasreglaget följde med projektet. Det är modellen som monteras på motorn. Det övre i bild är av typen som monteras på torpedväggen.

Det som också följde med projektet var en vinklad länk med kulleder.


Det är den förzinkade på bild. ...den ger inga Volvo associationer för mig. Fiat...?

Jag har en konsol också som jag tror hör ihop med gasreglaget högst upp i bild?

..eller med bägge?

X2 på Volvo museum har det motorblocksmonterade reglaget. Men jag har inget foto på om konsol på torped finns där.

När jag tittar i reservdelskatalogen som jag har (tryckt 1959) är detta ganska förvirrande

Förgasarna har kloformad medbringare som kom på Amazon 122S från ch nr 31162. Det är ju 1959 och då var ju prototyperna redan klara.Så jag gissar att jag ska ha den äldre typen som är lika de som sitter mellan SU förgasarna?  Men då måste jag väl ha konsolen på torpedväggen iallafall.

Men hur lirar den ihop med det motorblocksmonterade gasreglaget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar