Translate

måndag 25 januari 2016

Kopplingsjusteringen och slavcylindern

Jag insåg ju i helgen att jag har tagit ett bra foto på X2 som visar kopplingsmanövreringen.

Jag tror att dammtätningen halkat åt höger på X2, men det linjerar som det ska och jag tycker nog att slavcylindern ser annorlunda ut jämfört med B18-modellens som jag monterat




Sedan tittar jag i de gamla Girlingkataloger som finns tillgängliga hos http://www.northwestautomotivehydraulics.co.uk/

Där framgår det att B16 och B18 har samma typ av slavcylinder ända fram till Maj 1964 med Girling nummer 3010100W?   Det gör mig snarare osäker..

Volvos egen reservdelskatalog motsäger detta och har art nr 653117 för komplett slavcylinder till Amazon B16.

Motsvarande för B18 Amazon är 669782 i reservdelskatalogen från Volvo

Finns det någon som har en renoverbar B16 slavcylinder att sälja? Jag är ganska säker på att Girlingnumret 3010100W står gjutet på huset.

1 kommentar:

  1. Helsike vad det går undan..det kom ett sms....kompisen Jonas har redan fixat en renoverad B16 Girling slavcylinder av rätt utförande. Tror nog en viss Uno har iordningsställt den.
    Stort tack, både Jonas och Uno!

    SvaraRadera