Trummorna är blästrade, svarvade och lackerade.
Nu plockade jag fram bromsbeläggen för att mäta in dessa igår kväll. Svarvar man mycket bör man radialslipa beläggen så att dom passar exakt med nya radien. Jag vet ju inte hur mycket dom skiljer från ursprunget. Dom kan ju vara svarvade fler än en gång
Jag mäter mig fram till 0,25 bak och 0,30 fram som "glapp" i ena änden av belägget.
Känns spontant som försumbart, men jag ska kolla med Lasse på Bil&Industribromsar
Det är ju en GT-vagn och då måste man ju ha bra bromsar, eller hur?
...nåja..så bra som det nu går att få med de ursprungliga komponenterna.
X3 fick ju skivbromsar redan tidigt 60-tal, men jag bygger tillbaka till 1958 års utförande.
Lasse mätte upp trummorna och det är försumbar skillnad mot nya. Maximalt 4 tiondels mm. Jag behöver inte radialslipa beläggen. Bara att montera.
SvaraRadera