Translate

onsdag 6 januari 2016

In i snickerboa

Nåja, jag är inte jagad av min far som Emil, men det går inte att vistas i X3garaget nu när delarna torkar.

Så då får jag fly in i snickerboa och börja kapa paneler igen. Tur att det finns alternativa hobbylokaler.

Jag var tvungen att köpa en ny skiva hardboard för att det skulle räcka till bägge dörrpanelerna.

Vänster torpedpanel helt klar och dörrpanelerna är grovkapade. Jag får finlira när dörrarna härdat ordentligt.





Jag investerade i en klart vettig grej inför den här lackeringsomgången. En spruta för siliconborttagning. Klart vettig, dels går det år mindre vätska och man slipper slabbet att hälla på trasa.

1 kommentar:

  1. Nu har du bra tempo i garaget! Karossen plåtklar och grundmålad det är riktig milstolpe det! Grattis! Det dröjer inte förrän X3 står på hjul igen.

    SvaraRadera