Translate

tisdag 5 januari 2016

Garagehäng

Dags att fylla sprutan imorrn!













Alla delar preparerade, bara en sista avtorkning kvar innan grundning.











Sen har jag glömt visa en sak. När jag höll på och kittade plåtfalsar så funderade jag på bakre hjulhusen.

Jag hade ingen lust att lägga vanligt karosskitt där då det inte är speciellt motståndskraftigt mot grussprut. Men jag ville täta plåtskarvarna innan lack.

Micke och jag diskuterade olika alternativ, men ett förslag var att lägga en tunn PL400 fog för att släta ut och täta fogarna. Klart tåligare än karosskitt. Verkade klart vettigt.

Sagt och gjort -jag applicerade på med fogpistol och drog ut med gummispackel - blev rent ut sagt skitbra!

Efter 3-4 dagar uthärdning går det att slipa slätt.

Så nu är det blästrat, sprutförzinkat, epoxigrundat, PL400 fogat, Sen blir det ett varv till med epoxigrund på det imorrn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar