Jag har fortsatt med motorn som ju är "nästan" klar.
Jag glömde ju bort monteringen av en tryckbricka innanför transmissionskåpan och fick demontera redan i våras.
Då blev det ju färgskav och blottad skarv, så jag måste lackera om främre delen av motorn efter återmontering.
Även remskivan till vattenpump låg olackerad och behövde bli röd
Väl inpackat, nedmattat och tvättat kunde jag lackera
Röd och fin igen!
Montering av remskivor
Nedre skivans mutter dras med moment 15 kg och låsbrickan stukas
Kontroll av linjering mellan remskivor.
Det ser bra ut!
Sedan lackerar jag vevaxelns mutter och stukade låsbricka.
Tändstift justeras till 0,7 och monteras
NOS Champion J6
Jag rensar motorfästenas gängorna från färg och monterar svartkromaterade pinnbultar
Alla får en klick gängtätning/låsning av mediumspecifikation
- Men vänta nu, det är något fel på den här bilden!
Ni känner väl igen citatet från Bengt Feldreich när han presenterar inledningen till Kalle Ankas Fotografiska Expedition på Julafton
Just det - muttrarna!!
Så här kan vi ju inte ha det - dom måste naturligtvis vara svartkromaterade.
Jag tittade i Siefverts e-katalog och dom står som beställningsvara, men efter påringning visar det sig att det finns på hyllan.
Mkt vackert o nu ser jag ett måste ha verktyg...böjbar stållinjal.
SvaraRaderaDen är mest använd till att ha som stöd för att ritsa i plåt med. Jag har tre längder, dom används rätt ofta faktiskt. Lång variant är oumbärlig när jag riktar plåt och ska tolka bucklor som inte går att känna hur dom felar
SvaraRadera