Translate

fredag 14 november 2014

Skomakaren har gjort det igen

Vet inte om jag nämnt det tidigare, men en av mina "underleverantörer" till renoveringen är min lokale skomakare Numan. Han är en riktig hedersman som fixar allt möjligt.

Hans vanliga kunder må lämna in skor och sånt, men jag brukar få hjälp med renovering av bilbälten, handbromsdamasker och andra konstiga jobb. Han är alltid lika glad att hjälpa till.

Nu har han via sin danske underleverantör fixat nitar till mig.









Jag provnitade igår och måtten på nitarna passar perfekt. Det är mina nytillverkade övre dörrklädselprofiler i plåt som ska nitas ihop med nya masonitpaneler för dörrklädsel.










Det här bli riktigt bra. Sitter stenhårt.








Det är den här profilen som ska nitas i nya masonitpaneler.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar