Translate

fredag 21 november 2014

Dörrskinn

Jag jämförde med det andra dörrskinnet och dom är relativt lika i form och mått. Det är nån millimeter kanske som skiljer mellan det monterade och det lösa.










Så för att komma till rätta med dörröppning och samtidigt få måtten mer lika mellan höger och vänster dörr så justerar jag dörrskinnet.

 Den upptejpade linjen får illustrera hur mycket som ska bort. Denna ändring stämmer också väl med dörrens inre kant som skinnet viks runt.







.....eller också byter jag till det andra skinnet så har jag i princip skrotat ALLA plåtjobb klantskalleplåtslagaren i Hjo utfört?  Det finns nämligen ytterligare ett skäl till att byta skinn. Pressningen för kromlisten (..den svängda) hänger motsvarande i bakkant och sen är dörrens nederkant illa riktad och kommer att kräva tenn..

Ja..ni hör ju...jag har i princip övertalat mig själv redan!  Jag gillar ju plåtjobb!  ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar