Translate

tisdag 4 november 2014

Dörrprofilen helsvetsad och slipad

10 minuters svetsande och slipning lika lång tid resulterade i detta. Men den är fortfarande lite för skabbig för att lämna till förzinkning. Får bli lite mer puts!

Detta är lite av ett mellanstick just nu. För att få lite omväxling helt enkelt i renoveringsarbetet.

Varenda ledig stund  rör jag mig mellan fasta stationer. Det börjar bli monotont........

Motortvätt-tunnan - avspolning - lutbadet - avspolning - strip-all-badet - avspolning - torkning .....om och om igen.

Men högen av rena delar växer stadigt.

4 kommentarer:

  1. Måste vara en fröjd för ögat...du skulle ha stått på dig mer om Strip Alls förträfflighet när jag håll på att rengöra hjulupphängning.

    SvaraRadera
  2. Varmförzinkning? MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag tänkte mig el-förzinkning. Det blir så skumt att lackera varmförzinkat. Färgen fastnar inte så bra. Jag har tidigare testat att varmförzinka bromssköldar till min -61 och det blir ju ett exemplariskt rostskydd, men jag fick "duscha" dom i blästerskåpet innan lack för att få färgen att fästa. Vad har du för erfarenheter av det?

      Radera
    2. Det går i princip inte att lackera på varmförzinkat innan det har blivit utsatt för väder och vind något år. Sen kan tunn plåt slå sig lite. Gulförzinkning blir bäst om man ska lackera. Även pulverlack sitter som berget på gulzink. MVH/C311///Thomas

      Radera