Translate

onsdag 15 maj 2013

Växellådstunneln klar

Växellådstunneln är färdigsvetsad. Det blev mer finjusteringar än jag först trodde. Men det är ju ofta så. Jag var petig med att få den symetrisk vid skarven mellan främre och bakre del. Det ser ju illa ut om den liksom svänger åt nåt håll. Det slutade med att jag fick ta fram digital vinkelhake och justera "midjan" där skarven är.

Det som kvarstår är att passa in växelspak och bygga länkage till växellåda. Jag har med körnare och ett litet hål markerat växelspakens position.

...eller växelspakarna eftersom jag vann den andra spaken på e-bay också.  Nu har jag två, men den ena är fortfarande i USA.

Någon som vill köpa en växelspak med led till en MB 230SL?  Nåja, det ordnar sig.

Banan-balken på bilden ska svetsas fast också.


....och den där sista avrostningen av huven går sådär.

Snart åker jag till Excellent och ber dom doppa den i riktiga grejer! Jag vill ju börja bygga ny stomme. Möjligen kör jag en sväng med Kalcinex först som test.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar