Translate

tisdag 7 maj 2013

Mer växellådstunnel

Igår fortsatte modifieringarna av den främre tunnelsektionen.

Jag jämförde med pappersmallen från X2 och kände mig inte nöjd med lockets position. Dels var öppningen för stor och placerad för långt fram.

Jag beslutade mig för att kapa bort hela ramen för locket i fyra delar och återanvända ramen anpassad till måttet från X2. Sedan är planen att göra ett nytt lock som passar i ramen.



På bilden ser ni en pappersmall av locket på X2 och ungefär var det ska vara placerat.

Som ni ser behöver jag justera detta.








...och som ni också ser blir ett P1800 lock ganska brutalt stort i jämförelse. Så kan vi ju inte ha det!














Här har plåtkirurgen ritat upp var snitten skall ligga!









Överdel borttagen












Med luckans ram kapad i fyra delar kunde jag passa in den anpassad till måtten och placeringen för X2 luckan. Det blev samtidigt nödvändigt att göra en ny plåt som täcker den främre delen.


Det blev som vanligt en liten hög med skrot...

Men den lilla högen går direkt i soptunnan eftersom det inte är italiensk plåt ;-)



Snart blir det nytt lock!




1 kommentar:

  1. Det ser bra ut Mark. Jag väntar spänt på fortsättningen. // "Min-P1800"

    SvaraRadera