Translate

tisdag 12 mars 2013

Nya plåtar

Jag har varit en sväng till Uppsala och tillverkat de plåtar som skall foga ihop den svängda box-konstruktionen framför vindrutan med torpedväggen.

Dom syns inte efter montering av den övre plåten, men ni vet ju hur petig jag är....

Jag var tvungen att skapa rätt pressningar och kurvatur exakt som det var från Frua. Jag vet...det finns diagnos på detta beteende;-)


 Det blev en hel del sträckande i Bengts Eckold Kraftformer. Mitt eget sträckverktyg når ju bara in ett par cm.

Den lilla pressningen gjorde vi i sick-maskinen.

Det går helt magiskt bra med rätt verktyg!!!






En höger och en vänster. Lite finkapning krävs innan fastvetsning.










Här ser ni hur den skall ligga mot karossen.

Det är karossen som står på högkant i ställningen, Därav vinkeln..

Det blir kul att svetsa fast dessa för det gör mycket för helhetsintrycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar