Translate

fredag 29 mars 2013

Leverans

Nu undrar ni säkert var jag är nånstans!

Stockholm Rågsved 15.08 Torsdag före påsk.....













Jag är på väg in till Stefans verkstad för att hämta lite beställda prylar.

 Bl a Två verktyg som jag och Bengt ska använda för att driva fram nedsänkningarna vid vindrutetorkarna på den nya ytterplåten framför vindrutan.

Sen har Stefan knäckt till stödplåtar till motorhuvens stomme. Jag har ju så förbaskat kort kantbock, så jag lejer bort dessa som är 1200mm långa


Jag skulle inte klara den här renoveringen utan Stefans bistånd. Tackar!!

Notera de coola ljusinsläppen i väggen bakom Stefan.  "Funkis-verkstad" !!

De två verktygen är frästa ur 10mm stål. Principen blir densamma som när jag drev hålet för luftintaget med hjälp av Plywood verktyget. Skillnaden är att verktygen nu är i stål.
Mycket pyssel med detta, men jag tror det blir riktigt bra till slut.


Glad påsk!


1 kommentar:

  1. Glad Påsk Mr X3 o tack för underhållande läsning

    //P1800ES-73

    SvaraRadera