Translate

måndag 11 mars 2013

Nedförsbacke igen

Efter att jag fick ordning på bottenplåten under luftintaget så började jag knåpa med sidorna och själva dräneringen av vatten. Innan jag vågade skrota bort den gamla plåten med kapmaskin så tog jag alla upptänkliga mått och noterade i anteckningsblocket plus ett antal detaljfoton.



















Jag började att malla av sidostycken som också utgör stödplåtar för den övre karosseriplåten framför vindrutan -dvs höjden är ett viktigt mått.









 Sen lite småpyssel med rör.

Gissa var dom kommer ifrån?  Jag hade rör i rätt dimension hemma
 Snedkapning för att få till rätt anslutningsvinkel
Börjar likna nåt, eller hur!











 För att få kontroll på materialet, så gassvetsade jag rören mot bottenplåten. MAG svetsen ger så mkt material i onödan

Sidostycken hålls med tänger och jag provar mot fläktens kåpa som ska ansluta i motorutrymmet.

Snabbt resultat och lite kull piller-jobb med gassvetsen.


Jo, rören är gamla VP-rör i plåt från nån vägg jag rivit i mitt hus...perfekt dimension för detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar