Translate

måndag 2 november 2015

Tidsoptimist - jag?

He-he!  Ja jävlar...



Jag borde ha hyrt in minst 10 städare för att klara min lite (!!) optimistiska tidplan från förra veckan!




Jag får erkänna att jag inte hunnit grundmåla ännu.

- Du hade ju hela helgen på dig!  ...kanske ni tycker.

men-men..

Det ska täckas båt, krattas löv, lagas mat och inte att förglömma...hälsa på Richard och chassinummer 115!

Jag får ju låna ställningen som 115 vilat på nu när Micke ska få tillbaka sin snurrställning.

Vad tror ni om att sätta ultimatum till Micke att han börjar blogga om renoveringen av sin stålblå 1800E -71 för att få tillbaka ställningen..?

Richard har iallafall fått fin snurr på sin P1800. Motorn låter fint, det mesta är inkopplat och klart och det är definitivt inte långt till helt körklar P1800.

Grattis!

Tobbe var med och fick inspiration till renoveringen av 128

Själv kunde jag bistå med lite småplock som skruvar och brickor till säkerhetsbälten.

X3 då?  Jo, det går framåt iallafall.



Jag håller som bäst på att tvätta karossen med Duponts Metal Conditioner.

Övre delen av karossen är färdigtvättad.

Sedan kommer jag att slipa av ytterkarossen med 180-papper för att få en bra fästyta

Följt av ny tvätt med silikonborttagning

Sen grundar jag!

Det är som sagt lite pyssel innan man kan fylla färgsprutan med epoxigrund

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Låter som ett mkt bra förslag. Micke kan nog behöva lite press för att komma igång med en blogg...
    Synd jag inte kunde vara med...Torbjörn fick säkert inspiration att öka tempot. Men hur skall vi få honom att börja blogga, finns det ngt påtryckningsmedel där?
    Hälsn från landet fram till ch nr 5999

    SvaraRadera