Häng med på renoveringen av en unik Volvo!
En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning.
Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans.
Alla är på mig och tjatar om hur det går....
Nu kommer ni att kunna följa med på den resan.
Mycket nöje!
Translate
måndag 30 november 2015
Snickrandet fortsätter
Nu är stommen till baksätet klar. Lite finslipning kvar bara.
Nästa moment blir att renovera de svängda sidopanelerna.
Din kommentar dubblerades, så jag suddade bort den ena. Jo, jag måste erkänna att det blir lite överrenoverat med skruv på det hela taget. Det är klart det inte ska vara philipsskalle, men ni kompisar måste ju få lite såna här avvikelser som ni kan reta mig för när bilen är klar, eller hur? De gamla träbitarna var ihopslagna med dyckertspik hos Pietro. Dom gick inte ens att avlägsna - helt pulveriserade av rost
Det här blir ju lite som Alfa Romeoplåten i golvet på min 61a..
Skall det vara stjärnskruv i stommen.
SvaraRaderaVad jag vet använde Pietro endast spårskuv.
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
SvaraRaderaDin kommentar dubblerades, så jag suddade bort den ena. Jo, jag måste erkänna att det blir lite överrenoverat med skruv på det hela taget. Det är klart det inte ska vara philipsskalle, men ni kompisar måste ju få lite såna här avvikelser som ni kan reta mig för när bilen är klar, eller hur? De gamla träbitarna var ihopslagna med dyckertspik hos Pietro. Dom gick inte ens att avlägsna - helt pulveriserade av rost
SvaraRaderaDet här blir ju lite som Alfa Romeoplåten i golvet på min 61a..