Translate

tisdag 10 november 2015

Asymmetriskt tak

Nu när det är en enhetlig kulör på X3-karossen så går man runt och inspekterar. Så är det alltid när man lackat något. Det som gör mig lite förbryllad är när man står framför bilen och tittar bakåt på taklinjen....dvs där fotografen står.

Synintrycket är att taket buktar upp lite mer på den sidan som jag står...förarsidan..hm

Eftersom det endast var små skador på taket och jag har dragit av all gammal färg själv så kan jag bara konstatera att det nog alltid varit så här.

Sedan tidigare har jag konstaterat att bakrutans öppning inte är 100% horisontell jämfört med framrutans öppning.

Det är en handknackad prototyp helt enkelt!

Nästa gång jag tittar på X1 eller X2 ska jag se om jag kan se motsvarande skillnad på dom. Det är ju samma trästomme som använts för karossbearbetningen i Turin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar