Translate

onsdag 18 november 2015

Tätning påbörjad

Nu är kupéutrymmet nästan klart och bagagerummet påbörjat.

De små u-formade stansningarna i golvet ska tätas också.

Jag tycket det gick riktigt bra. Bra konsistens på CarSystems Uniflex PU.

Jag applicerade en sträng med pistolen och strök ut med en avklippt 25mm lågprispensel.

Den blir yttorr ganska fort i rumstemperatur så man bör stryka ut inom ett par minuter.




Dessutom behagligt luktfri, men farlig för huden enligt min kompis Micke som jobbar med tillstånd mm för farliga kemikalier.

Handskar på!


Ni kanske undrar varför jag valde svart?

Faktum är att prototyperna är lackerade halvmatt svarta i motorrum, kupé, bagage och underrede.Så svart blir bra.

Jag kände på fogarna imorse och det är torrt och lackeringsbart redan dagen efter applicering.

Nu är det bara att öppna nästa tub och fortsätta!


1 kommentar: