Translate

fredag 27 november 2015

Baksätet växer fram

Det rullar på bra i snickarverkstan.

Men det som förbryllar mig lite är hur dålig passform det var på vissa av originalbitarna som jag mallat av.

Jag kommer att justera ett par bitar för bättre passform. Bland annat plywoodsidorna mot hjulhus.

Den tvärgående ribban i framkant av baksätet låg inte heller riktigt bra på plats, men jag tror nog att åldrandet har gjort sitt till och sträckt den till felaktig form

Jag anpassade den nya efter balken i bilen istället, men behöll mått oförändrade.


De flesta bitarna är kopierade nu och jag måste börja undersöka bakre sidopanelernas infästning mot ryggstödet.

Det är så rostigt att det är svårt att avgöra hur skruvskallar har sett ut. Men det är ett skruv-mutterförband mot överkanten av ryggstödets plywood där jag gissar att skruven måste sitta fast i ryggstödet eftersom det är vinylklätt på framsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar