Translate

fredag 30 oktober 2015

Ingen grundning idag

Nej, schemat blir för tajt.

Jag missbedömde saneringen av karossen.

Jag fått borra hål på dolda ställen för att få ur allt. Det är både gammal och ny blästersand samt diverse avlagringar.

..och inte nog med det. Jag upptäckte att jag slipat en svetsskarv lite för hårdhänt. Det var lövtunt och min lilla led-lampa lyste igenom.

Så då fick jag ju svetsa lite ändå.Dessutom måste jag tenna lite för att jämna till.












Sen går man ju runt och synar och inser att ett hål i tröskeln på vänster sida inte är igensvetsat som på höger sida. Borrhål kanske bör tilläggas, inget rosthål.


Vid samma inspektion inser jag att jag inte borrat dräneringshål i trösklarna ännu. Det har jag ju sagt att jag ska. Detta är faktiskt ett avsteg från Frua-original. Italienarna är som bekant bättre på annat än dränering och rostskydd...  nåja, jag kanske är lite elak, det är ju trots allt en prototyp för visningsändamål

Minnesgoda läsare kommer kanske ihåg att jag gjort diskret dränering av dörrarna också.

Nu kanske jag inte planerar att köra så mycket i regn....men kondens kan det bli.






Men snart blir det färg....kanske imorrn!

Ångesten har lagt sig  ;-)

1 kommentar:

  1. Blås på allt du kan med tryckluftpistolen inne i alla skrymslen och hålrum. Det finns hur mkt som helst...jag lovar, vis av egen helblästrad bil som trots väldigt nogrann renblåsning tog sig fram när jag tog fram sprutan och grundlackade insidan. Blås! Blås!

    SvaraRadera