Translate

torsdag 1 oktober 2015

Motorhuven finjusteras

Motorhuven ska nu passas in lite mer exakt.


Som förberedelse kommer den få samma behandling som bakluckan ungefär.




Tennad kant som jag filar för att få perfekt springa mot kaross.



Dessutom finriktar jag skinnet runt om.



Principen är ett par drag med pansarfilen för att identifiera toppar i plåtytan. Sedan riktar jag försiktigt ned topparna med hammare och i viss mån mothåll där jag kommer åt.

För att höja partier under förstyvningen har jag tunna riktjärn som lirkas in och försiktigt bänder upp plåten.


Det är lite finlir.

När det känns bra går jag återigen över ytan med pansarfilen för att se skillnaden.

Apotekets bomullshandskar är bra att ha på sig när man ska känna av ytan. Man sorterar bort onödiga känselintryck som t ex temperatur med dessa på. Låter kanske knasigt, men det är stor skillnad. Testa får ni se.




Nu kanske jag är överpetig, men ett par ställen på huvens kant har porer från ihopsvetsningen.

Jag punktar igen dessa. Mest för att jag inte vill riskera små porer med flussmedel vid tennspacklingen. Sånt kan ge framtida rost och lackproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar