Translate

måndag 12 oktober 2015

Inpassandet fortsätter

Såja, nu är motorhuven på plats igen och de tennade partierna både på huvens kant och på karossen var bra....nästan.

En sträcka om kanske 15cm blev lite snålt tennad i övre vänstra kanten.

Så jag tennade på lite mer där.

Det är ett riktigt finlir som kräver exakt temperatur både på tillfört material och den tennade ytan på karossen.


Men det gick bra.

Nu är det endast lite filande för att få till en snygg och jämn 5mm springa som gäller och en liten riktning av kanten som måste ske innan jag är nöjd.

Det är också lite finlir med huvlåsmekanismen innan jag är nöjd. Spaken ska liksom gå i ett vilolägen när den är stängd, men kommer inte riktigt dit. Jag tror jag måste slipa av lite material på ett ställe.



2 kommentarer:

  1. Det där måste vara riktigt tufft att tenna på ytterliggare på redan tennad yta i svängen...inte illa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får svepa mer med gasolbrännaren för att erhålla exakt rätt temperatur både på stav och tidigare förtenning. Det är hela hemligheten. Eftersom vi män bara kan göra en sak i taget är det bra att vara två. En som är värmeansvarig och en som är tennpåförare. Då kan man dessutom skylla på varann om det går åt helsike!

      Radera