Translate

onsdag 28 oktober 2015

Ångest

Jag planerar att fylla sprutan med epoxigrund på fredag. Det är halvdag på jobbet och då blir den andra halvan naturligtvis garagetid.

Men det finns ett motstånd inom mig...

I någon mening dödar man ju den här levande karossen när man lägger på färg. Jag gillar ju plåtrent - det är nåt magiskt med skiftningarna i metallen och övergångarna mellan tenn och plåt.

Jag riktigt känner hur ångesten kommer över mig...

..kanske skulle jag istället göra om några plåtlagningar och tenna om dom på nytt?





8 kommentarer:

  1. Jag förstår din ångest. Det är väldigt definitivt att lägga färg på. Plåt är vackert.

    SvaraRadera
  2. Bara hålla med dig och ringa doktorn

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Klarlack direkt på plåten :) MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att originalkulören är väldigt nära just klarlack på plåtrent...

      Radera
    2. Grigrio Albany Metallizzato (MaxMeyer 16.249) även kallad Grigio Conchiglia. Ser ut som karosseritenn. MVH/C311///Thomas

      Radera
    3. Hm..jag googlade kulören..på vissa bilder ser den kulören helrätt ut för X3. Så bra att jag nog måste lacka upp en provbit

      Radera
    4. Maserati och Lancia med flera italienska tillverkare använde den på 50-talet. Den är något mörkare än silver fälgfärg. Tänk på att gammal lack gulnar/mörknar jämfört med modern 2K om du letar bilder på någon bil med gammal originallack. MVH/C311///Thomas

      Radera