Translate

måndag 14 mars 2016

Monteringen av handbromsvajer

Jag är fortfarande inte 100 säker på hur detta ska se ut. Men jag tror jag är på rätt spår.

Den plåthylsa som sitter fastrostad på den ena handbromsvajern verkar med största sannolikhet vara korrekt och ska sitta fast på bromsskölden i den klammern eller konsolen jag tidigare bytt ut.

När jag brukat lite våld på den rostiga hylsan ser man var vajerhöljets säte ligger mot hylsan.


Jag har två NOS hylsor till en Volvo 445 som jag tänkte ge kompisen Magnus....men eftersom det är rätt dimension använder jag dom till X3.

Jag slipar bort fästena och får två hylsor att använda.








...och äntligen får jag svetsa lite som omväxling.

Hylsorna måste nämligen förlängas.











Jag letar fram rundstav i rätt dimension och formar en liten plåt runt densamma.










Sen är det bara att svetsa ihop, slipa och kapa till.


Dom åker en sväng i blästerskåpet av bara farten.


Inpassning av hylsa mot bromssköld.

Jag måste nog lägga ett par svetspunkter och kompletteringslackera efteråt

Men, som sagt, jag vet inte exakt hur detta ska vara på en Amazon 57-58

Jag behöver hjälp att av nån med tidig Amazon

Är jag rätt ute?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar