Translate

torsdag 17 mars 2016

Lite av varje

Först kom ett brev.....

Från Mats E...med en korrekt fjäderhållare till kopplingens manövercylinder.  Tackar och bockar!!

Puh..nu kan jag sova bättre när jag vet att det är rätt.

B18 modellen på fjäderhållare passar visserligen men är lite längre och med rundat utseende.



Tvätt och glasblästring följt av polering.

Klar att förzinka!











Sen kom ett paket.....








Med Snacks!  Mums!!  Pistagesmak?





Nä, det är spackel till karossen direkt från Tyskland!

Det är ju hög tid att börja rikta upp det sista finliret på karossen.

I samma leverans kom en liter epoxigrund till Mickes 1800E -71

Safonov Autolack. Bra leverantör och snabba leveranser med DHL.

Köpa Standoxprodukter som privat aktör i Stockholm går ju knappt längre.

....och sen måste jag ju visa er slutresultatet på backjobbet med handbromsen.

Nu sitter rören monterade och kablarna är fixerade på korrekt sätt. Det tog naturligtvis emot att behöva svetsa i den nylackerade bromsskölden, men nu är det överstökat och bättringsmålat.

3 kommentarer:

  1. Hej! Har ägnat fyra kvällar till att plöja igenom din blogg från start till nu. Otroligt imponerad av ditt arbete och extra kul att det är ett så unikt objekt.
    En förstående familj och ett grymt nätverk av underleverantörer (kompisar)verkar du ju också ha.
    En fråga som uppstår är om dessa tre prototypvagnar är unika på marknaden eller om det även finns prototypvagnar av andra Volvomodeller ute i buskarna?
    Lycka till med fortsättningen av renoveringen!
    /Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Uffe. Kul att du gillar mitt projekt. Det är nog så att det finns fler prototyper därute än man tror. Prototyp av Volvo 145 X27 känner jag till via 140-klubben. Finns nog fler!?

      Radera
  2. Va bra det blev med handbromskabeln.

    SvaraRadera