Translate

fredag 11 mars 2016

Hur ska det här monteras?

Jag har ett problem.

Hur ska handbromsvajerns hölje monteras mot bromsskölden.

Jag har konstaterat att X3 har utförande som Amazon med chassienummer  535-15238

Metalldelen på höljet går inte igenom plåtbygeln. Eftersom jag gjort nya plåtbyglar kollade jag med den gamla (..jo jag sparade den sjukt nog..) och den går inte igenom den heller.

Bygeln/låsfjädern i ståltråd 656758 ska hålla fast kabelhöljet på nåt sätt, men jag fattar inte hur.

Dessutom ska det vara en tätningsring vid skölden som jag saknar. Den heter 656786. Men jag gissar att den kanske kan ersättas med en standard gummigenomföring.

Den gamla handbromsvajern verkar ha nån bucklig plåthylsa mot bromsskölden och två spår för plåtbygeln. Det ser onekligen lite hemmagjort ut. Det finns heller ingen sån "plåthylsa" i reservdelskatalogen?

Kort sagt - hur tusan ska det se ut på en motsvarande Amazon 57-58 inom chassienummerintervallet ovan?

1 kommentar:

  1. Jag har pratat med Bosse i Haninge som har en 58a 122S. Det verkar som att jag saknar ett rör mellan bromsskölden och bygeln där handbromsvajerns ligger an. Sen håller den där ståltrådsfjädern fast höljet mot röret. Har jag rätt?

    SvaraRadera