Translate

tisdag 13 januari 2015

Som en riktig italienare

Superleggera jobbet går framåt. Jag har slipat av svetsfogarna och riktat med hammare och mothåll.






Först tänkte jag jämna till fogen i Eckolden, men det blev för trångt att få in baljan i gapet. Så jag fick rikta för hand.














Nästa steg blev att slipa av med putsduk på insidan och thinnertvätta för senare lackering.











Kanten blev sedan finklippt och sedan startade påklädningen.  ...som var lite mer besvärlig än jag trodde.   Men det går ju och det ska ju kläs med vinyl sedan.

Bengt har ett sk näbbsträckningsverktyg till sin Eckold. Här skulle man behöva ett näbbkrympningsverktyg istället, men det tror jag inte finns överhuvudtaget.

Det är ytterhörnen som skulle behöva lite krympning för att eliminera överflödigt material.

Nåja, det blir ganska bra ändå.

När beklädnaden med aluminium är klar ska jag kapa ur botten enligt ritsarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar