Translate

torsdag 8 januari 2015

B16 detaljering - Hjälp!

Jag börjar planera lite för ihopsättning av B16B motorn. Alla bilder jag får fram är färglagda teckningar eller svartvita. Jag skulle vilja ta del av något samtida färgfoto där jag ser exakt hur en B16 är målad, vad som är förzinkat silver, svart mm  Gärna info om text på bultskallar också...det är noga med sånt!

Nån som har tips i någon riktning?

Nog för att det ser trevligt ut med guldfärgade SU H4, men...














Fick den här av Mats Eriksson.   Stort tack! Amazon 1957 B16A motor.




3 kommentarer:

  1. Vi har en b16 på jobbet som funkat som visningsmotor på en körskola, fint skick, jag kan fota den, ingen dubbelförgasare på den dock

    SvaraRadera
  2. Gärna!! Är den orörd och okörd är det ju exakt vad jag är ute efter!!!

    SvaraRadera
  3. Mats Eriksson har bidragit med foton på sin orörda -57 Amazon och en motorrumsbild från tiden. Nån som har något att bistå med?

    SvaraRadera