Jag har gjort klart en av stolbottnarna iallafall.
Den jag började på förra veckan. Jag testade att krympa kanten vid svängarna i Eckolden och då gick det bättre.
Om det blev lika snyggt som Fruas killar?
Nä, jag har en del att lära....
Häng med på renoveringen av en unik Volvo! En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning. Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans. Alla är på mig och tjatar om hur det går.... Nu kommer ni att kunna följa med på den resan. Mycket nöje!
Förstod nästan att något allvarligt hänt (som frugan brukar säga) när jag är förkyld...då sker inte mycket.
SvaraRaderaNä precis..man minns ju den gamla reklamen för Echinagard med göreborgaren " -Tjejer snackar om att föda barn...ni skulle bara veta hur det känns för en kille att vara riktigt förkyld"
RaderaVärmde du aluminiumen något när du formade? Aluminium bör väl mjukglödgas för att kunna formas smidigt efter kallberarbetning.
SvaraRaderaKolla länken på en konstnär....
https://www.youtube.com/watch?v=9moYO-WWhaQ
Hej Richard, Nej, jag drev den kall, men inser nu att det förmodligen skulle gå lättare i hörnorna om jag värmde den innan. På stol nr 2 ska jag testa att först krympa kanten med Eckold, sedan sot-värma/bränna av och sedan driva runt och forma. Ska bli spännande och se om det blir ännu bättre. Risken är väl att stol nr 2 blir så mycket bättre att jag måste göra en ny botten till stol nr 1... ;-)
SvaraRadera