Translate

fredag 23 januari 2015

Nja

..det gick inget vidare igår.

Jag skulle montera aluminiumbotten för stol nr 2 och tänkte vara smart och krympa hörnen lite mer jämfört med stol nr 1. Sen är man inställd på att det ska gå lätt när man redan gjort en stol. Eftersom jag börjar bli van Eckoldanvändare nu så brakade jag på i god fart med krympningen och KRYMPER FÖR MYCKET!

Första provmonteringen efter det blir rena skämtet. Jag får inte ens stålramen på plats med våld.

Jag börjar istället sträcka plåten i Eckold och justera med hammare och mothåll. Efter en timmes svärande och bankande så svetten stänker sitter den där den ska iallafall.

Nu är aluminiumbaljan halvvägs på plats och den sitter redan sämre än stol nr 1. Plus att jag ligger en timme efter....

Gårdagskvällen skulle ju bli rena nedförsbacken på bananskal hade jag tänkt.

Nu kommer jag vara mer försiktig när jag kör aluminium med Eckold. Det skulle finnas nån slags antisladdfunktion som griper in och släpper trycket..

...och vad tusan, en tappad timme i skenet av alla andra timmar jag lägger ned är ju ingenting.

Nästa steg blir att värma kanten och driva runt den - då brinner väl garaget ned.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar