Translate

onsdag 21 januari 2015

Fragment av ett elsystem

Jag plockade fram resterna av elsystemet häromdagen.

Tja..vad ska man säga...

Vissa av bitarna har jag en idé om vad som avses och var dom varit monterade och inkopplade....andra inte alls.

Sönderklippt och påskarvat om vartannat.

Det är två olika svartlackerade 6v Bosch relän och fyrkantiga skarvstycken från Hella, röda volvomärkta sockerbitar och en säkringsdosa med fyra säkringar. (High-Tech vill jag lova jämfört med en produktions P1800 som bara har tre säkringar!)

Sen har man skarvat på lite anslutningar från en P1800s Lucassystem sannolikt vid bytet av instrumentpanel 1965

Jag får börja med att försöka dra dessa på plats i karossen och se om avstånd verkar vettiga.

Annars är det bara att dra ett helt nytt från lösa komponenter skulle jag tro. Det liknar mer ett samtida Amazonsystem rent utseendemässigt, men jag vet inte om jag har hjälp av att skaffa ett repro Amazonsystem och modifiera?

..men det känns spontant som att jag inte fått med alla kablar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar