Häng med på renoveringen av en unik Volvo!
En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning.
Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans.
Alla är på mig och tjatar om hur det går....
Nu kommer ni att kunna följa med på den resan.
Mycket nöje!
Translate
tisdag 27 januari 2015
Rådvill
Nu står jag inför ett litet vägskäl.
Ska jag börja montera ihop motorn eller ska jag göra klart karossen med avseende på tennspackling och finjustering och ta motorn senare?
Vad vill du då? Min metod för att hålla intresset uppe har varit att växla mek och plåtjobb (läs rostlagning). När det ena blir tråkigt börjar intresset för det andra och så vidare. Ett annat angreppssätt är vad du tänkt göra när bilen en dag är hos lackeraren, motorn kanske? Eller har du andra delar som behöver lite ompyssling? //Richard
Växlingen mellan moment känns viktig och inspirerande, men samtidigt har jag lite dåligt samvete för att jag inte gör klart det sista på karossen. Den står ju obehandlad nu och jag vet ju att det är bra om spacklingar får härda ut länge innan lack. Du har ju rätt i att motorn skulle kunna monteras när den är på lack... Fan vet..
Vad vill du då? Min metod för att hålla intresset uppe har varit att växla mek och plåtjobb (läs rostlagning). När det ena blir tråkigt börjar intresset för det andra och så vidare. Ett annat angreppssätt är vad du tänkt göra när bilen en dag är hos lackeraren, motorn kanske? Eller har du andra delar som behöver lite ompyssling?
SvaraRadera//Richard
Växlingen mellan moment känns viktig och inspirerande, men samtidigt har jag lite dåligt samvete för att jag inte gör klart det sista på karossen. Den står ju obehandlad nu och jag vet ju att det är bra om spacklingar får härda ut länge innan lack. Du har ju rätt i att motorn skulle kunna monteras när den är på lack... Fan vet..
SvaraRaderaB16-motorn sätter man ihop på ett par timmar. Ventiljusteringen tar mest tid. MVH/C311///Thomas
SvaraRadera