Translate

tisdag 27 januari 2015

Oljefilter

Nu börjar det bli nördigt värre......jag varnar er!

Jag har fått in massor av bilder och info om B16 motorers detaljering. Stort tack till alla som visat intresse!!  Det blir mer och mer tydligt hur den ska detaljeras.

Men en detalj som fortfarande är lite oklar är oljefilterburkens kulör och ytbehandling.


De orörda motorer jag kollat upp har alla varit monterade i 1957 års modell och då verkar oljefilterburken vara av det spetsiga utförandet fabrikat AC (längst till höger i bild). Med stor säkerhet kan jag avgöra att den ska vara målad silvergrå.

X3 har mittenmodellen som är av fabrikat Mann och dom verkar vara rödmålade som motorn...Men jag har inga orörda 1958-1959 bilder som verifierar detta.  Hjälp!!

Det sista utförandet av fabrikat Fram (vänster i bild) har jag aldrig ens sett och det verkar vara den senaste modellen.

Nån som sitter på en orörd Amazon eller PV 1958-1959 med Mannfilterburk...?



--------------------------------------------------
Uppdatering Onsdag.

Lennart har skickat bilder på orörd motor ca 1958-1959  med Mann filterburk som inte alls är röd. Precis när jag började tro att den ska vara röd. Den är också målad silvergrå.

Tack, Lennart!


.

1 kommentar: