Translate

måndag 18 maj 2015

Världens minsta blästring

Jag håller på med småjusteringar av karossen. Ett av momenten är att snygga till fästen för blanklister. På bakskärmarna ska det vara små rör som listens fasta pinnbultar löper i. Lätt förhöjda för att vatten inte ska läcka in vid regn.

Det är lite ytrost på röret jag ska kapa stumpar av....har inte tålamod att vänta på ett dygn i Strip-All...måste blästra. Hm..detta är det minsta jag nånsin blästrat. Det går knappt att hålla i småstumparna med gummihandskarna.

Jag får liksom stoppa in rörbitarna i blästerpistolens munstycke och blåsa...hehe

Ja, jäklar vilket pill!

Men det går till slut och jag tappar heller inte bort någon rörbit.










Sedan mikrosvetsar jag fast dem och slipar och filar snyggt. Även om det inte syns sedan vill man ju ha lite stil på fästhålen.















Bakre fästpunkten är ett ovalt hål för att kunna montera den svängda listen. Även här blir det lite finsvetsat.

När jag ändå var i farten så punktade jag ett par porer i kanten mot bakluckan också. Det måste vara fullständigt tätt. Jag vill inte ha lackproblem längre fram.

Jag tror jag ska gå över hela karossen så här noggrant innan jag inleder tennspacklingen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar